21.11.2019V Ogólnopolski Konkurs „Wielka Liga Czytelników”. Edycja 2019/2020. Mistrzostwa Lokalne

Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu zaprasza szkoły podstawowe, przedszkola oraz szkoły specjalne do udziału w V Ogólnopolskim Konkursie „Wielka Liga Czytelników”. Edycja 2019/2020. Mistrzostwa Lokalne.

Konkurs jest organizowany w trzech kategoriach:
a) przedszkola / szkoły specjalne;
b) klasy 1–4 szkół podstawowych;
c) klasy 5– 8 szkół podstawowych.

Projekt w przedszkolach i szkołach specjalnych przebiega w dwóch etapach:

Etap pierwszy (25 listopada 2019 r. – 13 marca 2020 r.): czytanie 10 książek w domu przez dzieci i ich rodziny oraz uzupełnianie Pamiętnika Młodego Czytelnika.

Etap drugi (maj/czerwiec 2020 r.) - wyróżnienie uczestników z kompletem 10 sprawności przez Koordynatora Placówki.

Konkurs w szkołach podstawowych i bibliotekach publicznych przebiega w trzech etapach:

a) Etap pierwszy (szkolno-biblioteczny) – indywidualne zdobywanie sprawności czytelniczych w szkołach podstawowych i bibliotekach publicznych;
b) Etap drugi (test kwalifikacyjny) – test indywidualny w szkołach podstawowych i bibliotekach publicznych;
c) Etap trzeci (powiatowy) – test drużynowy w placówkach wyznaczonych przez Koordynatorów Powiatowych.

Etap pierwszy rozpoczyna się 25 listopada 2019 r. i trwa do 13 marca 2020 r.

Kontakt
Koordynator wojewódzki: Barbara Misiarz bm@pbp.poznan.pl

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo