19.11.2019Punkty biblioteczne PBP - oferta dla nauczycieli / bibliotekarzy

Zapraszamy do współpracy nauczycieli chcących założyć w swoich szkołach/placówkach oświatowych Punkty biblioteczne ze zbiorami naszej Biblioteki. Wypożyczanie w punkcie odbywa się na zasadach wypożyczeń międ­zybi­blio­tecz­nych: realizowane są zapisy do Biblioteki Pedagogicznej, wypożyczenia, zwroty książek oraz przedłużenia terminu zwrotu wypożyczonych książek. Aby wypożyczyć książkę należy wypełnić zobowiązanie do przestrzegania regulaminu Biblioteki Pedagogicznej. W ten sposób nauczyciele mogą korzystać z dostępu do nowości pedagogicznych i psyc­holo­gicz­nych­ w swojej placówce.
Zapraszamy kolejne placówki do współpracy.

Kontakt: mm@pbp.poznan.pl, jk@pbp.poznan.pl

two_is_better_than_one.4.jpg


two_is_better_than_one.4.jpg two_is_better_than_one.4
jpg, 12 KiB, 150x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo