08.07.2019Wypożyczamy w bibliotece, czytamy gdziekolwiek

Wypożyczamy w bibliotece (latem Wypożyczalnia Główna czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:30 - 18:00), czytamy gdziekolwiek i kiedykolwiek :-)

obrazek

*Wypożyczalnia Główna w dniach 29 VI – 7 IX 2019 r. nieczynna w soboty; w pozostałe dni bez zmian.
Filia dla Dzieci w dniach 1 VII – 31 VIII 2019 r. czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 15:00
Filie w Bodzanowicach i Borkach Wielkich nieczynne w dniach 12 VIII – 30 VIII 2019 r. ; w pozostałe dni bez zmian.
Filia w Łomnicy nieczynna w dniach 8 VII – 26 VII 2019 r. ; w pozostałe dni bez zmian.

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo