13.02.2014Edukacja wizualna na lekcjach języka polskiego - wykład

21 lutego 2014 r. o godz. 15:30 zapraszamy wszystkich zain­tere­sowa­nych­ na wykład „Edukacja wizualna na lekcjach języka polskiego” z prof. dr hab. Beatą Gromadzką. Spotkanie odbędzie się na zakończenie organizowanego w naszej Bibliotece „Tygodnia dla Polonisty”. Wykład poświęcony będzie m. in.: roli obrazu w nauczaniu, symbolice gestów, przedmiotów i znaków, znaczeniu ilustracji książkowej i fotografii, od poezji wizualnej do hipertekstu.

Beata Gromadzka – prof. dr hab. w Zakładzie Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM. Zajmuje się dydaktyką literatury i języka polskiego na wszystkich etapach nauczania. Jest autorką podręczników szkolnych. W szczególności interesuje się kształtowaniem umiejętności odbioru przekazów wizualnych w edukacji polonistycznej.

Zgłoszenia prosimy kierować na adres: kr@pbp.poznan.pl (prosimy podać swoje imię, nazwisko, miejsce pracy lub kierunek studiów, kontakt mailowy).

p.gromadzka.jpg


p.gromadzka.jpg p.gromadzka
jpg, 5 KiB, 120x192
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo