23.04.2019XVI Ogólnopolski Tydzień Bibliotek (8-15.05.2019 r.)

Biblioterapia w pracy nauczyciela bibliotekarza (8 maja 2019 r. godz. 15.30-16.30), warsztaty poprowadzą nauczyciele bibliotekarze Joanna Bednarek i Joanna Ciszak z Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Poznaniu. Zapisz się docs.google.com

Jak zmienić nawyki i wzmocnić silną wolę (10 maja 2019 r. godz. 15.30 – 17.00), spotkanie autorskie z Michałem Michalskim, trenerem skuteczności osobistej, który uczy innych praktycznej psychologii w różnych sferach życia człowieka. Zapisz się docs.google.com

Magiczny świat origami (13 maja 2019 r. godz. 15.30-17.00), warsztaty dla nauczycieli poprowadzi pasjonatka origami Pani Iwona Słowińska nauczyciel ze Szkoły Podstawowej nr 20 w Poznaniu. Zaproponuje origami na każdą porę roku. Zapisz się docs.google.com

Odkryjmy tajemnice dziecięcego rysowania, dziecięcy rysunek jako forma kategorialnej reprezentacji rzeczywistości (14 maja 2019 r. godz. 16.00-17.30), warsztaty dla nauczycieli poprowadzi dr Maria Stasiakiewicz wykładowca akademicki na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM. Zapisz się docs.google.com

Zakładki i laurki dla dzieci ze szpitali (15 maja 2019 r.) w ramach akcji Zaczytani.org www.pbp.poznan.pl . Zajęcia plastyczne z dziećmi poprowadzą nauczyciele bibliotekarze z Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Poznaniu

Wszystkie wydarzenia, w ramach Tygodnia Bibliotek, odbywać się będą w Publicznej Bibliotece Pedagogicznej, ul. Bułgarska 19 w Poznaniu. Więcej informacji www.pbp.poznan.pl

plakat_2019_tydzień bibliotek PBP.png


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo