05.04.2019Wojewódzki finał Wielkiej Ligi Czytelników

Wyniki testów etapu wojewódzkiego w Wielkopolsce.

Wyniki etap wojewódzki - klasy 1-4 : pbp.poznan.pl

Wyniki etap wojewódzki - klasy 5-8 : pbp.poznan.pl

Tytuł mistrza Województwa zdobyły drużyny z:

Szkoły Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego w Wojciechowie w kategorii klas 1-4

Szkoły Podstawowej nr 10 im M. Konopnickiej w Kaliszu w kategorii klas 5-8

Wszystkim uczestnikom gratulujemy, a zwycięskie drużyny zapraszamy do udziału w etapie finałowym w Katowicach 10-11 maja 2019 r.

wielka_liga_wizytowka_2-20.jpg


wielka_liga_wizytowka_2-20.jpg wielka_liga_wizytowka_2-20
jpg, 11 KiB, 150x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo