02.04.2019Biblioteka wieloletnim partnerem UAM

Nasza Biblioteka otrzymała wyrazy uznania i podziękowania za owocną współpracę z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, w szczególności z Wydziałem Studiów Edukacyjnych. Wyróżnienie zostało nadane z okazji Jubileuszu 100-lecia Uniwersytetu Poznańskiego.

Uzasadnienie: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu od wielu lat wspiera studentów Wydziału podczas przy­goto­wywa­nych­ przez nich prac zaliczeniowych, licencjackich i magisterskich udostępniając literaturę specjalistyczną. W Bibliotece prowadzone są kwerendy biblioteczne przez gości zagranicznych wizytujących Wydział. Pracownicy tegoż Wydziału wspólnie z pracownikami Biblioteki organizują wykłady i warsztaty dla nauczycieli. Biblioteka prowadzi działalność promocyjną literatury psychologiczno-pedagogicznej tworzonej i współtworzonej przez pracowników Uniwersytetu.

uam.jpg


uam.jpg uam
jpg, 14 KiB, 211x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo