25.03.2019POLECAMY NOWOŚCI
  1. Animacja kultury w praktyce edukacyjnej / Teresa Mazepa. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017. - 116 stron ; 24 cm.
    Sygnatura: 45679

  2. Dziecko niepełnosprawne w programach oddziaływań wyrównawczych : charisteria dla profesora Janusza Homplewicza / pod redakcją Krystyny Barłóg. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2007. - 267, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
    Sygnatura: 45680

  3. Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły / redakcja naukowa Krystyna Barłóg. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017. - 183, [2] strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
    Sygnatura: 45681

  4. Prace domowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poziom 1 / Olga Kłodnicka. - Wydanie 1. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - Teka A4 (82 karty) : ilustracje ; 30 cm
    Sygnatura: 45682

  5. Prace domowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poziom 2 / Olga Kłodnicka. - Wydanie 1. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - Teka A4 (87 kart): ilustracje ; 30 cm
    Sygnatura: 45683

  6. Problemy i zjawiska patologiczne w społeczeństwie tradycyjnym i nowoczesnym : studium socjologiczno-kryminologiczne / Eugeniusz Moczuk, Karol Bajda. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016. - 237, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
    Sygnatura: 45684

  7. Rola rodzeństwa w rozwoju dzieci i młodzieży / redakcja naukowa Wiesława Walc. - Wydanie 1. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019. - 136 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
    Sygnatura: 45685

  8. Uczę się czytać, pisać i liczyć : przewodnik dla nauczyciela / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. - 219 stron ; 24 cm.
    Sygnatura: 45686

  9. Wsparcie wcze­snor­ozwo­jowe­ dzieci zagrożonych niep­ełno­spra­wnoś­cią i niep­ełno­spra­wnyc­h / pod redakcją naukową Krystyny Barłóg. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015. - 188 stron : ilustracje ; 24 cm.
    Sygnatura: 45687

  10. Wybrane problemy pedagogiki rodziny = Family pedagogy - selected problems / Zofia Frączek, Barbara Lulek. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2010. - 209 stron ; 24 cm.
    Sygnatura: 45688

  11. Zagrożenia dla rozwoju współczesnej młodzieży / redakcja naukowa Wiesława Walc. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015. - 175 stron : ilustracje ; 24 cm.
    Sygnatura: 45689
    Nowości 20.jpg Nowości 10.jpg


Nowości 10.jpg Nowości 10
jpg, 49 KiB, 300x400
Nowości 20.jpg Nowości 20
jpg, 54 KiB, 300x400
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Oborniki PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo