04.02.2014Bezpieczne Ferie Zimowe 2014

Wraz z Ministerstwem Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty wszystkim odpoczywającym od szkolnych obowiązków życzymy sprzyjającej pogody i aktywnego wypoczynku podczas tegorocznych ferii zimowych. Przypominamy o zapewnieniu bezpieczeństwa uczniom podczas wyjazdów na kolonie i obozy w ramach realizacji przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. dotyczących warunków, jakie muszą spełnić organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. Nr 12, poz. 67, z późn. zm.). W związku z Rokiem Szkoły w Ruchu zachęcamy do aktywności fizycznej pamiętając jednak o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa podczas uprawiania sportów zimowych.

bezpieczne_ferie.jpg


bezpieczne_ferie.jpg bezpieczne_ferie
jpg, 11 KiB, 198x174
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo