24.01.2019Nowe czasopismo w ofercie Biblioteki

Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych grudzień 2018 / styczeń 2019

Sygnatura: C-1041

Czasopismo tworzone z myślą o specjalistach pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych i terapeutycznych. Prezentuje zalecenia terapeutyczne, porady specjalistyczne, banki pomysłów z oryginalnymi, autorskimi scenariuszami dostosowanymi do osób z różnymi zaburzeniami rozwojowymi wraz z gotowymi kartami pracy.
W numerze m. in.:
Współpraca specjalistów z rodzicami osób z głęboką, wieloraką niep­ełno­spra­wnoś­cią / Katarzyna Klimek-Markowicz
Techniki użyteczne w budowaniu współpracy / Katarzyna Klimek-Markowicz
"Zakątek" miejsce, gdzie każdy jest indy­widu­alno­ścią­ / Elżbieta Ślusarska
"Senso Paka": budowanie relacji przez stymulację polisensoryczną / Joanna Serwińska
Zajęcia grupowe: wspomaganie w czynności i sprawstwo w działaniu / Kamil Lodziński
Muzyczne rozmowy, czyli podejście Nordoff-Robbins w muzykoterapii / Marta Łagodzińska
Rejs na głębokich wodach, czyli ścieżka edukacyjno-terapeutyczna z dogoterapii / Mirella Michalewska
Stymulacja bazalna / Agnieszka Grzelczak
Teatr bazalny: legenda o Czechu, Lechu i Rusie / Kinga Siejak
Seksualność i edukacja seksualna osób z głęboką niep­ełno­spra­wnoś­cią intelektualną / Monika Karwacka

terapia_sp._2.png


terapia_sp._2.png terapia_sp._2
png, 74 KiB, 150x208
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo