Rodzaj wydarzenia

literackie

Lokalizacja

Obornicki Ośrodek Kultury
WYDARZENIE
2019-1-9
T11:00
03.01.2019NA SPOTKANIE KULTUR - JUNIOR
[awatar]
Oborniki PBP

Serdecznie zapraszamy w imieniu Obornickiego Ośrodka Kultury, bibliotek szkolnych Szkół Podstawowych nr 2, nr 3, nr 4 w Obornikach oraz PBP Filii w Obornikach na spotkanie z pisarzem Łukaszem Wierzbickim. Będzie to okazja do uhonorowania uczestników "Wyzwań Czytelniczych" organizowanych przez naszą placówkę wspólnie z bibliotekami szkolnymi.
Ocean.jpg


Ocean.jpg Ocean
jpg, 71 KiB, 400x565
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Oborniki PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo