20.12.2018Quiz

W Roku 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości oraz 100-lecia Uzyskania Praw Wyborczych Kobiet w Polsce proponujemy Czytelnikom Biblioteki Quiz o kobietach w pedagogice i psychologii. Zadanie polega na przy­porz­ądko­wani­u nazwiska autorki do tytułu dzieła. Nagrodą w konkursie jest zwiększony limit wypożyczeń do 30.06.2019 roku o 2 publikacje.
Regulamin:
1. Organizatorem konkursu jest Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu.
2. Konkurs skierowany jest do Czytelników Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Poznaniu.
3. Zadanie polega na przy­porz­ądko­wani­u tytułu dzieła do nazwiska autorki.
4. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 31.12.2018 r.
5. Nagrodą w konkursie jest zwiększony limit wypożyczeń do 30.06.2019 roku o 2 publikacje.
6. W formularzu quizu należy podać imię i nazwisko oraz numer karty bibliotecznej.
7. Zwycięzcy Konkursu zostaną powiadomieni drogą elektroniczną do 10.01.2019 r.

Link do quizu: docs.google.com

second_sight_artexhibit.jpg


second_sight_artexhibit.jpg second_sight_artexhibit
jpg, 14 KiB, 150x212
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo