10.12.2018Powstanie Wielkopolskie: materiały metodyczne dla nauczycieli

Zapraszamy nauczycieli bibliotekarzy bibliotek szkolnych po odbiór książki podsumowującej pierwszą edycję konkursu Warto wiedzieć, warto zobaczyć, który w 2017 roku został przeprowadzony pod hasłem Powstanie Wielkopolskie w mojej okolicy.

Konkurs, którego organizatorem był Departament Edukacji i Nauki Urzędu Mars­załk­owsk­iego­ Województwa Wielkopolskiego, cieszył się dużym zain­tere­sowa­niem­ wśród nauczycieli bibliotek szkolnych i pedagogicznych województwa.

Publikacja zawiera pokonkursowy zbiór dobrych praktyk dydaktycznych: scenariuszy zajęć, gier miejskich i projektów edukacyjnych propagujących wiedzę na temat Powstania Wielkopolskiego.

powst._wlkp.2.jpg


powst._wlkp.2.jpg powst._wlkp.2
jpg, 13 KiB, 150x209
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo