22.11.2018Bezpłatna publikacja dla przedszkoli

Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu serdecznie zaprasza przedstawicieli przedszkoli miasta Poznania oraz powiatu poznańskiego po odbiór bezpłatnej publikacji autorstwa Agnieszki Nożyńskiej pt.: „Zawody, czyli kim możesz zostać”. Książka ta została przekazana przez Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Poznaniu, by za pośrednictwem Biblioteki wspomóc przedszkolaki i ich wychowawców w poznawaniu świata zawodów.

Publikacja przybliża dzieciom pracę w różnych zawodach. W trakcie zajęć polegających na czytaniu książki, opowiadaniu o zawodach oraz zabawie, najmłodsze pokolenie ma możliwość odkryć swoje zainteresowania.
Przykładowy scenariusz zajęć: www.pbp.poznan.pl

Terminy:

21.11. godz. 9.00-13.00
22.11. godz. 13.00-17.00
23.11. godz. 9.00-13.00
26.11. godz. 13.00-17.00
27.11. godz. 9.00-13.00
28.11. godz. 9.00-13.00
29.11. godz. 13.00-17.00
30.11. godz. 9.00-13.00

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo