Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
ul. Bułgarska 19
60-320 Poznań
52.39917 16.86232
WYDARZENIE
2018-11-23
T13:00
21.11.2018Gamifikowanie literatury pięknej oraz naukowej na smartfonach, czyli jak tchnąć ducha mobile w tradycyjne książki
[awatar]
Poznań PBP

Zapraszamy nauczycieli na szkolenie Gamifikowanie literatury pięknej oraz naukowej na smartfonach, czyli jak tchnąć ducha mobile w tradycyjne książki.
Warsztaty dedykowane są nauczycielom i bibliotekarzom, którzy dowiedzą się m.in.

czym jest gamifikacja i jakie może mieć zastosowania w szkole i bibliotece przy promocji czytelnictwa, rozwijaniu interakcji czytelnika z książką oraz nowoczesnej edukacji
jak tworzyć ofertę edukacyjną w zakresie gamifikacji w bibliotece lub szkole, aby zachęcić pokolenie Z do zabawy w gamifikowanie książek lub historii lokalnej
czy dzięki gamfikacji nauczyciel i bibliotekarz może podnieść atrakcyjność zajęć w szkole i bibliotece
o praktycznych aspektach wdrożenia gamifikacji ze szczególnym uwzględnieniem marketingu, kwestii prawnoautorskich oraz technologicznych

Warsztaty będą składały się z 3 części:
1. teoretycznej, w której zostaną zaprezentowane założenia gamifikacji książek na przykładzie literatury popularnej
2. praktycznej, wykorzystującej fińską edukacyjną platformę cyfrową do tworzenia gier mobilnych ActionTrack – gdzie uczestnicy będą mieli okazję samodzielnie wykonać poszczególne części gry, które następnie wspólnie osadzimy na mapie Google w formie szlaku literackiego i połączymy z książką.
3. case studies – omówienie praktycznych aspektów wdrożenia gamifikacji w bibliotece lub w wydawnictwach (w Polsce i na świecie) – ze szczególnym uwzględnieniem marketingu, kwestii prawno-autorskich oraz tech­nolo­gicz­nych­

Na zajęcia warto zabrać ze sobą laptop – będzie wygodniej gamifkować książkę oraz smartfon/tablet w systemie iOS lub Android ze ściągniętą aplikacją ActionTrack (Team Action Zone)

Obowiązują zapisy : docs.google.com

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo