15.01.2014Najpoczytniejsze książki 2013 r. w PBP w Lesznie
  1. Zasady badań pedagogicznych – Tadeusz Pilch.
  2. Metody badań pedagogicznych : skrypt dla studentów pedagogiki, psychologii... / Mieczysław Łobocki.
  3. Wstęp do metodologii pedagogiki / Heliodor Muszyński.
  4. Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki.
  5. Czas wolny dzieci i młodzieży / Zygmunt Dąbrowski.
  6. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki.
  7. Dziecko niepełnosprawne w rodzinie : praca zbiorowa / red. Irena Obuchowska.
  8. Patologie społeczne / Irena Pospiszyl.
  9. Nauczycielu, nie wypalaj się! / Berta Strycharska-Gać.
  10. Pedagogika społeczna : człowiek w zmieniającym się świecie / pod. red. Tadeusza Pilcha i Ireny Lepalczyk.
  11. Psychologia społeczna : serce i umysł / Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert ; tł. [z jęz. ang.] Anna Bezwińska [i in.].
  12. Zasady badań pedagogicznych : strategie ilościowe i jakościowe / Tadeusz Pilch, Teresa Bauman ; oprac. rozdz. 6 Andrzej Radźko.
  13. Tożsamość młodzieży w perspektywie globalnego świata : studium socjopedagogiczne / Agnieszka Cybal-Michalska.
  14. Patologie wśród dzieci i młodzieży : leczenie i profilaktyka / Stanisław Kozak.
  15. Praca badawcza nauczyciela / Władysław Zaczyński.
  16. Socjologia wychowania w zarysie / Stanisław Kowalski.
  17. Rozwój dziecka / Elizabeth B. Hurlock ; tł. [ z ang.] Bolesław Hornowski [ i in.]. T. 1 - 2.
  18. Psychologia rozwojowa w zarysie : od niemowlęctwa do dorosłości / Ann Birch, Tony Malim ; tł. [z jęz. ang.] Jan Łuczyński, Marian Olejnik.
  19. Metody badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki.
  20. Stres, mobbing i wypalenie zawodowe / Sven Max Litzke, Horst Schuh ; tł. Magdalena Wojdak-Piątkowska.
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo