19.10.2018CZERWONE SZKOŁY.PRZYWRACAMY PAMIĘĆ

Dnia 18 października 2018 roku w Bibliotece Publicznej Gminy Kiszkowo, odbył się wykład dla wszystkich chętnych mieszkańców gminy Kiszkowo, w ramach realizowanego projektu pt. "Czerwone szkoły. Przywracamy pamięć", przez Fundację Nasze Podwórko, finansowanego ze środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego. Celem spotkania było samodzielne odkrywanie przez uczestników: historii, zbieranie materiałów historycznych o szkołach i ludziach z nimi związanych, przyczynienie się do wspólnie stworzonej, pasjonującej opowieści o wielokulturowej przeszłości, otoczenie opieką starych szkół z czerwonej cegły, znajdujących się na terenie gminy Kiszkowo. Efektem końcowym realizowanego projektu będzie wydanie przez Fundację Nasze Podwórko książki pt. "Czerwone szkoły. Przywracamy pamięć".

IMG_20181018_150724.jpg


IMG_20181018_150724.jpg IMG_20181018_150724
jpg, 3.2 MiB, 3120x4160
IMG_20181018_150832.jpg IMG_20181018_150832
jpg, 3.4 MiB, 3120x4160
IMG_20181018_150714.jpg IMG_20181018_150714
jpg, 3.3 MiB, 3120x4160
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Kiszkowo BPG
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo