18.10.2018IV OGÓLNOPOLSKI KONKURS "WIELKA LIGA CZYTELNIKÓW"

Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu zaprasza Szkoły Podstawowe do udziału w IV edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Wielka Liga Czytelników”. Głównym organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie „Wielka Liga”.

Nasza Biblioteka pełni funkcję wspó­łorg­aniz­ator­a i Koordynatora Wojewódzkiego IV Ogólnopolskiego Konkursu Czytelniczego „Wielka Liga Czytelników” objętego patronatem Ministra Edukacji Narodowej.

Głównym celem tego projektu jest promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych i ich rodzin, rozbudzanie umiejętności poszukiwań literackich, zdobywanie wiedzy i zainteresowania literaturą, rozwijanie zdolności językowych oraz kształtowanie postawy uczciwej rywalizacji i współpracy z grupą rówieśników.

Pierwszy etap Konkursu WLC rozpoczyna się 6 listopada 2018 r.

Kontakt: wielkopolskie@wielka-liga.pl
Strona internetowe konkursu: wielka-liga.pl
www.facebook.com

plakat-a3_dla-uczestnikow2.jpg


plakat-a3_dla-uczestnikow2.jpg plakat-a3_dla-uczestnikow2
jpg, 17 KiB, 150x212
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo