21.09.2018Konkurs „Wielkopolska – moja duma”

Departament Edukacji i Nauki informuje o organizowanym konkursie Wielkopolska – moja duma. Tegoroczna edycja zatytułowana została Przez wielkopolską wieś – skarby architektury. Co roku przedsięwzięcie otrzymuje inny podtytuł, co pozwala na aktywizację grupy docelowej oraz poszukiwanie ciągle nowych, ciekawych tematów do przedstawienia.

Celem konkursu jest edukacja i rozbudzenie zainteresowań historią, zabytkami, walorami Regionu. Udział w konkursie rozwija wyobraźnię i aktywność twórczą oraz uwrażliwia na piękno wielkopolskiego krajobrazu, a także kształtuje poczucie tożsamości kulturowej z Regionem.

Konkurs skierowany jest do osób w wieku 50+.

Rozstrzygnięcie Konkursu i wręczenie nagród nastąpi podczas specjalnie zorganizowanej w tym celu uroczystości do końca 2018 r.

Termin przesyłania zgłoszeń upływa 15 października 2018r.

Szczegóły znajdują się w linku i załącznikach:

www.umww.pl

Zapraszamy do udziału.


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo