18.09.2018Konkursy

Departament Edukacji i Nauki Urzędu Mars­załk­owsk­iego­ Województwa Wielkopolskiego informuje o organizowanych konkursach:

Warto wiedzieć, warto zobaczyć

II edycja konkursu przeprowadzona zostanie pod hasłem Przez Wielkopolską wieś – skarby architektury. Adresatami konkursu są nauczyciele bibliotekarze bibliotek szkolnych oraz nauczyciele bibliotekarze publicznych bibliotek pedagogicznych. Warunkiem uczestnictwa jest złożenie w siedzibie Publicznej Biblioteki Pedagogicznej (lub przesłanie za pomocą operatora pocztowego bądź kuriera) pracy wraz z kartą zgłoszeniową do 15 października 2018 roku.

Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu dowolnej formy zajęć edukacyjnych np. scenariusza lekcji, imprezy, projektu, wystawy.

Więcej informacji na stronie Organizatora:
www.umww.pl

Wielkopolska – moja duma

tegoroczna edycja zatytułowana została Przez wielkopolską wieś – skarby architektury. Konkurs skierowany jest do mieszkańców Wielkopolski w wieku 50+. Warunkiem uczestnictwa jest złożenie w siedzibie Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli (lub przesłanie za pomocą operatora pocztowego bądź kuriera) pracy wraz z kartą zgłoszeniową do 15 października 2018 roku.

Zadanie konkursowe polega na wykonaniu pracy plastycznej dowolną techniką malarską lub rysunkową (np. techniką akwareli, tempery, akrylu, olejną, węglem, ołówkiem, sangwiną) w formacie nie większym niż 70,7 cm x 50,0 cm.

Więcej informacji na stronie Organizatora:
www.umww.pl

Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi podczas specjalnie zorganizowanych uroczystości do końca 2018 roku.

Zapraszamy do udziału w konkursach

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo