23.06.2018Wielkie malowanie - podsumowanie

Z inicjatywy Departamentu Edukacji i Nauki Urzędu Mars­załk­owsk­iego­ Województwa Wielkopolskiego nasza Biblioteka zorganizowała akcję zbiorowego rysowania zani­eczy­szcz­oneg­o i czystego środowiska pod hasłem Bądź eko - działaj eko! Spotkanie służyło podnoszeniu świadomości ekologicznej dzieci oraz promowaniu pozytywnych zachowań w zakresie ochrony przyrody i środowiska. Impreza odbyła się 15 czerwca 2018 r. na Inea Stadion, a na nasze zaproszenie odpowiedziały dzieci ze szkół i przedszkoli miasta Poznania i okolic: Szkoły Podstawowej nr 1, Szkoły Podstawowej nr 45, Szkoły Podstawowej nr 79, Szkoły Podstawowej nr 1 w Komornikach, Przedszkola nr 83, Przedszkola nr 148, Przedszkola nr 150. Nasi mali goście przybyli ze swoimi nauczycielami i opiekunami. Łącznie w spotkaniu wzięło udział ponad 300 osób. Imprezę uświetniła swą obecnością pani Dorota Kinal dyrektor Departamentu Edukacji i Nauki UM WW. Wynikiem pracy uczniów i przedszkolaków są piękne rysunki promujące ochronę środowiska. Dzieci ułożyły też proekologiczne hasła, np.: "Nasze miasto jest przyjazne, piękne, czyste, bo ekologiczne!", "Dbajmy o Ziemię, żeby była bezpieczna", "Wiatrak, wiatrak! Hej, hej!", "Małe zuchy ratują wielki świat!", "Makulaturę zbieramy - o środowisko dbamy!". Niespodzianką dla wszystkich uczestników było zwiedzanie stadionu oraz słodycze od firmy Terravita. Wszystkim, którzy przyjęli nasze zaproszenie, serdecznie dziękujemy!

1.jpg 2.jpg 3.jpg


1.jpg 1
jpg, 83 KiB, 200x150
2.jpg 2
jpg, 62 KiB, 225x150
3.jpg 3
jpg, 68 KiB, 225x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo