11.10.2012RIPO

Regionalna Izba Pamiątek Oświatowych w Poznaniu powstała w 1984 roku decyzją kuratora Oświaty i Wychowania jako Wydział Zbiorów Specjalnych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej. Do głównych jej zadań należy gromadzenie, rejestrowanie dokumentów i pamiątek związanych z oświatą wielkopolską, które nie są przekazywane do muzeów i archiwów a warto je zabezpieczyć przed zniszczeniem. Są to pamiątki i materiały po osobach zasłużonych dla regionu, dokumenty placówek oświatowych, kroniki i albumy związane z oświatą, archiwalia (dzienniki lekcyjne, legitymacje, ulotki, świadectwa itp.), pamiątki szkolne (znaczki, sztandary, pomoce naukowe, elementy ubiorów, akcesoria i sprzęt szkolny itp.) oraz dokumenty życia społecznego.

Do najciekawszej części zbiorów należą muzealia m.in.

PB260512.jpg PB260513.jpg

PB260515.jpg PB260508.jpg


PB260512.jpg PB260512
jpg, 41 KiB, 350x262
PB260515.jpg PB260515
jpg, 32 KiB, 262x350
PB260508.jpg PB260508
jpg, 51 KiB, 450x336
PB260513.jpg PB260513
jpg, 53 KiB, 350x262
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Nikt jeszcze nie obserwuje komentarzy do tego ogłoszenia.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo