16.12.2013Choinka w PBP

W naszej Bibliotece zapanował ostatnio prawdziwie świąteczny nastrój. Stało się to za sprawą dwumetrowej, pachnącej lasem choinki, która pojawiła się w Wypożyczalni. Drzewko zostało udekorowane ozdobami własnoręcznie wykonanymi przez młodzież z Zespołu Szkół Specjalnych nr 101 w Poznaniu, która regularnie uczestniczy w organizowanych przez nas zajęciach.
Zapraszamy do odwiedzania Biblioteki.

DSC08117.jpg DSC08118.jpg DSC08119.jpg


DSC08117.jpg DSC08117
jpg, 46 KiB, 150x200
DSC08118.jpg DSC08118
jpg, 44 KiB, 150x200
DSC08119.jpg DSC08119
jpg, 42 KiB, 150x200
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo