21.05.2018XV Ogólnopolski Tygodzień Bibliotek - relacja

Podczas Tygodnia Bibliotek odwiedzili nas uczniowie Szkół Podstawowych klas 1-3, którzy włączyli się w akcję Zbiórki Książek dla DPS oraz Zaczytani.org. Przygotowali zakładki do książek dla podopiecznych DPS oraz kartki z życzeniami zdrowia dla pacjentów szpitali.
Dzieci bardzo kreatywnie podeszły do zadania, przygotowane zakładki głównie przedstawiały zwierzątka oraz postaci z bajek, były przy tym bardzo wesołe i kolorowe. Na kartkach widniały kwiatki, serduszka, uśmiechnięte buźki, zwierzątka z origami i wiele innych elementów zdobiących, a w środku moc życzeń niosących otuchę i radość.
Po skończonej pracy plastycznej mali goście mieli okazję poznać zasady działania biblioteki oraz zwiedzić jej labirynty. Dzieci również podzieliły się swoimi książkami przekazując je na akcje. Wszystkim dzieciom w imieniu podopiecznych DPS oraz pacjentów szpitali dziękujemy.
W poniedziałek Pani Małgorzata Swędrowska w trakcie spotkania Do)wolność czytania z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: interesujące lektury i czytanie wrażeniowe w przedszkolu i w szkole – zaprezentowała ciekawe pozycje książkowe. Wskazała na znaczenie odpowiedniej aranżacji przestrzeni, umiejscowienia dzieci, wspólnego otwierania książki za pomocą hasła (piosenki, zagadki), opowiadaniu przy jednoczesnym ukazywaniu ilustracji, pracy z rekwizytem, przedłużeniu kontaktu dziecka z tekstem literackim. Zaprezentowała także autorską książkę: Elementarza w podskokach, uczestnikom przekazała scenariuszem do pracy z nim.
Kolejnego dnia, podczas seminarium, prelegentki dr hab. Natalia Walter i dr Agnieszka Iwanicka zwróciły uwagę na znaczenie multimediów w edukacji. Uznały, że Internet to dobra przestrzeń edukacyjna nie tylko do wytwarzania materiałów dydaktycznych, ale także do wspomagania edukacji szkolnej i pozaszkolnej. Stwierdziły, że edukacja pozaszkolna jest bardziej otwarta niż tradycyjna, łatwiej można poddać ją modyfikacji, dlatego jest atrakcyjna dla młodych ludzi. Zapoznały uczestników z wybranymi technologiami Web 2.0 jak portale społecznościowe, blogi i vlogi edukacyjne, wiki, serwisy wymiany multimediów, aplikacje internetowe przydatne w codziennej pracy nauczyciela. Spotkanie połączone było z promocją książek: Edukacyjne i społeczne wyzwania rzeczywistości cyfrowej, Zanurzeni w mediach. Konteksty edukacji medialnej oraz Internetowe wsparcie społeczne. Studium socj­oped­agog­iczn­e.
W maju prze­prow­adzi­liśm­y także 2 zbiórki książek – dla podopiecznych Domu Pomocy Społecznej w Poznaniu (zebraliśmy ponad 100 publikacji) oraz dla dzieci, młodzieży i dorosłych przebywających w szpitalach we współpracy z Fundacją Zaczytani.org
Ponadto, tradycyjnie jak co roku czytelnicy mogli wziąć udział w quizie o bibliotece oraz zyskać przywilej wypożyczania większej ilości książek.
Dziękujemy wszystkim naszym Gościom za zainteresowanie i skorzystanie z naszej oferty.

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo