Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
ul. Bułgarska 19
60-320 Poznań
52.39917 16.86232
WYDARZENIE
2018-5-14
T16:00
07.05.2018(Do)wolność czytania z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Interesujące lektury i czytanie wrażeniowe w przedszkolu i w szkole
[awatar]
Poznań PBP

Publiczna Biblioteka Pedagogiczna zaprasza na warsztaty (Do)wolność czytania z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Interesujące lektury i czytanie wrażeniowe w przedszkolu i w szkole.

Prowadząca, Pani Małgorzata Swędrowska przedstawi pomysły na motywowanie dzieci do czytania z zastosowaniem książki, m.in. na podstawie książki „Elementarz w podskokach”.

Warsztaty adresowane są do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, bibliotekarzy, a także studentów kierunków pedagogicznych.

Zapraszamy 14 maja o godz. 16:00 do Czytelni PBP przy ul. Bułgarskiej 19.

Wstęp bezpłatny.

Zapisy za pomocą formularza: docs.google.com

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo