27.04.2018Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich

Dnia 23 kwietnia 2018 r. Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Lesznie była wspó­łorg­aniz­ator­em konferencji z okazji Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich pn. „Nowe przestrzenie czytania...” Konferencja miała miejsce w Bibliotece Uczelnianej Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Lesznie.

Wzięli w niej udział nauczyciele bibliotekarze bibliotek pedagogicznych i szkolnych, bibliotekarze z biblioteki publicznej oraz uczniowie. Uczestnicy konferencji wysłuchali wykładów na temat: Polaków wybijających się na niepodległość, roli literatury w kształtowaniu tożsamości jednostki oraz życia i twórczości Zbigniewa Herberta. W części warsztatowej konferencji nauczyciele mogli zapoznać się z metodą WEBQUEST oraz poznać Leszczyńską Bibliotekę Cyfrową, która tworzona jest w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Lesznie. Uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w warsztatach teatralnych i poznania książki Ewy Rosolskiej „Pułapki czasu”.Konferencja cieszyła się dużym zain­tere­sowa­niem­ zarówno wśród nauczycieli, jak i uczniów. W czasie przerwy uczestnicy mieli możliwość zwiedzenia wystawy tematycznie związanej ze 100-leciem odzyskania przez Polskę niepodległości.


collage11.jpg collage11
jpg, 277 KiB, 1024x768
collage12.jpg collage12
jpg, 276 KiB, 1024x768
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo