27.04.2018Relacja z zajęć proekologicznych w bibliotece

Dnia 25 kwietnia br. gościliśmy w naszej bibliotece dzieci z drugiej klasy SP nr 2 w Lesznie. Ponieważ akurat tego dnia przypada Dzień Pingwina, w ramach biblioterapii, przedstawiono dzieciom w formie teatrzyku kamishibai opowieść o małym pingwinie Pingo („Przygody pingwina Pingo” cop. Risprint 2017).

Pingwinek ten zachęca do działania na rzecz ochrony środowiska, uwrażliwia i pokazuje, jak chronić naszą Ziemię. Po rozmowie z dziećmi o zachowaniu pingwinka i o postawach proe­kolo­gicz­nych­ nastąpiła część warsztatowa. W tej części dzieci na kartkach z rysunkiem pingwina przyklejały kolorowe „kubełki” na segregacje śmieci. Na koniec rozwiązywano krzyżówkę o tematyce ekologicznej.

Zajęcia przebiegały w miłej atmosferze, przy relaksującej muzyce.


20180425_113200.jpg 20180425_113200
jpg, 1.3 MiB, 3264x1836
20180425_113036.jpg 20180425_113036
jpg, 1.5 MiB, 3264x1836
20180425_113132.jpg 20180425_113132
jpg, 1.8 MiB, 3264x1836
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo