19.02.2018Spacer kościańskimi śladami Powstania Wielkopolskiego.

Młodzież z Zespołu Szkół Pona­dgim­nazj­alny­ch im. Franciszka Ratajczaka w Kościanie w dniu 7.02.2018 r. wzięła udział w Spacerze kościańskimi śladami Powstania Wielkopolskiego. Scenariusz zajęć przygotowała Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Lesznie Filia w Kościanie we współpracy z Muzeum Regionalnym im. dr. Henryka Florkowskiego w Kościanie. Spacer rozpoczęliśmy na pl. Ignacego Jana Paderewskiego, gdzie mieści się Pomnik ku czci Powstańców Wielkopolskich, a zakończyliśmy na Rynku w Muzeum Regionalnym. Młodzież z zaciekawieniem uczestniczyła w zajęciach!


2.jpg 2
jpg, 3.2 MiB, 4160x2336
1.jpg 1
jpg, 4.2 MiB, 4160x2336
5.jpg 5
jpg, 7.4 MiB, 5184x3888
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo