10.10.2012Serdecznie witamy użytkowników portalu

Celem działania naszej Biblioteki jest zaspokajanie i rozwijanie potrzeb czytelniczych kształcących się i doskonalących nauczycieli i wychowawców, nauczycieli doradców, studentów przy­goto­wują­cych­ się do zawodu nauczyciela, słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli, uczniów szkół publicznych i niepublicznych, innych osób zain­tere­sowa­nych­ sprawami oświaty.

Proponujemy:
• literaturę z zakresu pedagogiki i nauk pokrewnych
• publikacje naukowe i popu­larn­onau­kowe­ z różnych dziedzin wiedzy
• literaturę piękną i dzieła klasyki światowej,
• piśmiennictwo z zakresu bibl­iote­kozn­awst­wa i informacji naukowej,
• programy nauczania i podręczniki szkolne,
• materiały dotyczące problematyki oświatowej regionu
• szeroki wybór czasopism pedagogicznych
• profesjonalną pomoc w tworzeniu bibliografii
• wkrótce nowa usługa, dostęp do książek w wersji elektronicznej

Organizujemy:
• warsztaty dla nauczycieli,
• lekcje biblioteczne,
• konferencje,
• zespoły samo­kszt­ałce­niow­e,
• konsultacje indywidualne dla nauczycieli bibliotekarzy,
• praktyki studenckie,
• warsztaty metodyczne z programów MOL Optivum, LIBRA 2000 oraz SOWA 2,
• konkursy,
• wystawy,
które są, obok codziennej obsługi czytelników, jedną z podstawowych form dostarczania informacji o zbiorach, organizacji i funkcjonowaniu biblioteki.

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Nikt jeszcze nie obserwuje komentarzy do tego ogłoszenia.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo