19.01.2018„Zima – piękno dostrzegamy i je uwieczniamy”

Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu Filia w Obornikach zaprasza na wystawę Pań Ewy Sundmann-Stroińskiej oraz Marii Kasperczak zatytułowaną „Zima – piękno dostrzegamy i je uwieczniamy”. Prezentujemy na niej najnowsze prace wspó­łpra­cują­cych­ z nami od wielu lat autorek. Tym razem są to luźne zimowe skojarzenia dotyczące przyrody, literatury a nawet sportu. Każda z prac urzeka swoją oryginalnością w dostrzeganiu piękna zimy, jej krajobrazu, nastroju, np. przytulnego pokoju w którym chętnie spędzimy zimowy czas. Tak, jak różna jest tematyka prac, tak różne są zastosowane przez Panie techniki malarskie. Jest to kolejny walor wystawy wskazujący na rozwój autorek, uczących się nowych technik plastycznych na spotkaniach dla seniorów odbywających się w Spółdzielni Mieszkaniowej w Obornikach oraz korzystających ze szkoleń na Uniwersytecie Trzeciego Wieku w Poznaniu.
Gratulujemy Paniom Ewie Sundmann-Stroińskiej oraz Marii Kasperczak ciągłego rozwoju i kreatywności, i w ich imieniu polecamy Państwa uwadze tę ekspozycję.

Zima 1.jpg Zima 2.jpg


Zima 1.jpg Zima 1
jpg, 41 KiB, 300x400
Zima 2.jpg Zima 2
jpg, 28 KiB, 300x400
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Oborniki PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo