13.11.2017Wystawa

Publiczna Biblioteka Pedagogiczna Filia w Obornikach serdecznie zaprasza do swojej siedziby na wystawę w ramach Tygodnia Edukacji Globalnej. Tegoroczna edycja akcji, zaplanowana na 18-26 listopada, będzie przebiegała pod hasłem Cele Zrównoważonego Rozwoju. Przyszłość świata zależy od nas! Ekspozycja składa się ze zdjęć prezentujących różne rodzaje wsparcia humanitarnego udzielanego w Syrii, Filipinach, Nepalu, Somalii i Sudanie Południowym przez Polską Akcję Humanitarną. Poszczególne fotografie mogą stanowić tło do dyskusji na tematy globalne jak dostęp do wody, żywność, migracje oraz rozmów o solidarności czy sensie pomagania. Wystawę można zobaczyć przez najbliższe dwa tygodnie, przy ulicy Mickiewicza 4 (w godz. 10.00-17.00).
Wystawa PAH1.jpg Wystawa PAH.jpg


Wystawa PAH.jpg Wystawa PAH
jpg, 54 KiB, 400x300
Wystawa PAH1.jpg Wystawa PAH1
jpg, 50 KiB, 300x400
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Oborniki PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo