24.10.2017Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej

20. października odbyła się konferencja poświęcona młodzieży nieczytającej i sposobom prze­ciwd­ział­ania­ temu problemowi. Prelegenci prof. Grzegorz Leszczyński, prof. Katarzyna Kuczyńska-Koschany oraz dr hab. Rafał Wójcik podali powody nieczytania oraz konkretne sposoby prze­ciwd­ział­ania­ temu zjawisku. Promowali książki, które zachęcą młodych do czytania. Podkreślili znaczenie komiksu, mangi i książki obrazkowej w tym procesie. Konferencja wzbudziła duże zainteresowanie uczestników, co potwierdza, że temat promowania czytelnictwa wśród młodzieży jest nadal niezwykle aktualny.

dscn6248.jpg dscn6276.jpg dscn6260.jpg


dscn6248.jpg dscn6248
jpg, 75 KiB, 200x150
dscn6276.jpg dscn6276
jpg, 80 KiB, 200x150
dscn6260.jpg dscn6260
jpg, 75 KiB, 200x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo