Cała Polska Czyta Dzieciom: Kraksa

Tytuł oryginalny:
Crash
Autor:
Jerry Spinelli
Tłumacz:
Jolanta Kubiak
Wydawcy:
Polityka Spółdzielnia Pracy (2007)
Media Rodzina (2005)
Wydane w seriach:
Cała Polska Czyta Dzieciom
Cała Polska czyta dzieciom (kolekcja)
ISBN:
83-7278-125-7, 83-7278-129-X
978-83-61174-00-4, 978-83-61174-32-5
Autotagi:
druk

"Wystarczy odwiedzić jakiekolwiek podwórko gdziekolwiek na świecie i zapytać dzieciaki, który z nich jest najszybszy, a one od razu pokażą palcem. Bo to jest coś takiego, co wszyscy wiedzą. To jest tytuł, który nosi się na swojej ulicy, w swoim mieście: Najszybszy Dzieciak. Najszybszy Dzieciak to ja". Taki właśnie jest Kraksa Coogan - najszybszy w biegach, najlepszy w futbolu, najsilniejszy, niezwyciężony. Czy może się z nim zmierzyć Penn Webb - chudy, niepozorny dziwak w spranej koszulce?Okazuje się, że tak! Kolejna książka Jerry'ego Spinellego, nagradzanego i lubianego amerykańskiego autora. Polski czytelnik miał już okazję poznać jego znakomitą powieść Gwiazda.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo