Cała Polska Czyta Dzieciom: Kraksa

Tytuł oryginalny:
Crash
Autor:
Jerry Spinelli
Tłumacz:
Jolanta Kubiak
Wydawcy:
Polityka Spółdzielnia Pracy (2007)
Media Rodzina (2005)
Wydane w seriach:
Cała Polska Czyta Dzieciom
Cała Polska czyta dzieciom (kolekcja)
ISBN:
83-7278-125-7, 83-7278-129-X
978-83-61174-00-4, 978-83-61174-32-5
Autotagi:
druk
książki

Kraksa to przezwisko Johna Coogana, szkolnego rozrabiaki, który zawsze stawia na swoim, uwielbia markowe ciuchy, ostre zwarcia i swą pozycję najlepszego sportowca w zespole. Kraksa jest przekonany, ze sukces w życiu zależy od pieniędzy, tupetu i siły. Podobnie myśli wielu jego kolegów. Ale nie Penny Webb! Penny jest nowym uczniem. Chudy i niepozorny, niezbyt interesuje się sportem, nosi niemodne ubrania i jest tak naiwny, że aż prosi się, by mu dokuczać. I Kraksa czyni to z przyjemnością. Do czasu. Okazuje się bowiem, ze ten przyjacielski słabeusz, wegetarianin i w dodatku pacyfista nieoczekiwanie potrafi wpłynąć na brutalnego Kraksę. Jest jeszcze jedna ważna osoba, która sprawia, że cała rodzina Kraksy zaczyna się zmieniać, a wiecznie zajęci zarabianiem rodzice zaczynają nagle dostrzegać inne sprawy - ale o tym przeczytacie już w książce… Książka rekomendowana dla dzieci od lat 10. /Nota wydawnicza/
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Wystąpił błąd podczas generacji
zawartości ramki „forum”.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo