Księga Ludensona

Autor:
Zofia Stanecka
Ilustracje:
Marianna Oklejak
Wyd. w latach:
2013 - 2022
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
rodzina
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

Są książki, które ożywiają nie tylko wyobraźnię... To nie będą zwyczajne wakacje. Tego lata w Jastrzębiej Górze pojawią się troll, olbrzym i czwórka energicznego rodzeństwa. Ludzie i magiczne stwory ruszą na poszukiwania tajemniczej, spisanej przed wiekami Księgi Ludensona, która ma moc stwarzania i niszczenia. Czy uda się ją znaleźć, zanim trafi w niepowołane ręce, i zatrzymać zaklęte w niej żywioły? Na śmiałków, którzy podejmą się zadania, czekają liczne niespodzianki, chwile grozy i wbijające w fotel zwroty akcji. Wspólne przygody zjednoczą tych, których do niedawna dzieliło prawie wszystko.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Zofia Stanecka
Ilustracje:Marianna Oklejak
Tłumacz:Marianna Oklejak
Wydawcy:Wydawnictwo Agora dla dzieci (2022) Grupa Wydawnicza Foksal (2013) Wilga - Grupa Wydawnicza Foksal (2013) Wilga (2013) Wilga - Grupa Wydawnicza Foksal sp. z oo (2013)
ISBN:978-83-268-3939-9 978-83-280-0071-1 9788328000711 97883280000711 987-83-280-0071-1
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza rodzina
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo