Encyklopedia - historia

Autorzy:
Justyna Piekarczyk-Gałkowska
Piotr Czerwiński
Katarzyna Kuras
Maciej Kopczyński ...
Redakcja:
Agnieszka Nawrot
Agnieszka Sabak ...
Wydawca:
Wydawnictwo Greg (2007-2015)
ISBN:
978-83-7327-782-3
Autotagi:
druk
encyklopedie
historia
książki
publikacje dydaktyczne
publikacje informacyjne
Więcej informacji...
5.0

Większość wydawnictw encyklopedycznych posługuje się językiem, który w żaden sposób nie przystaje do języka, którym z kolei posługują się uczniowie. Z radością więc powitałem pojawienie się na rynku Encyklopedii historia, ponieważ lektura jest samą przyjemnością. Bez dwóch zdań - autorzy i wydawca myśleli przede wszystkim o dobru ucznia, a nie o własnym. Selekcja materiału została dokonana z rozmysłem, nie ma tu zbędnych informacji, które wprowadzają zamieszanie i burzą jasny układ tekstu. Cieszę się, że nareszcie wydano książkę, która naprawdę jest książką użytkową - będą mogli z niej korzystać uczniowie (...) bez potrzeby dodatkowych objaśnień i pomocy: prostota i przejrzystość to podstawowe zasady rządzące polityką Wydawnictwa Greg. l takie działania chciałbym w tym miejscu poprzeć i pochwalić. (...) Kolejne hasła Encyklopedii historia wprowadzają, krok po kroku, młodych ludzi w świat przeszłości i pokazują, że takie wędrowanie może być niezłą przygodą. To pomoc nie tylko naukowa, ale i życiowa, bo dzięki niej szkolne utrapienia stają się bardziej znośne. Chwała autorom Encyklopedii historia za to, że potrafili ominąć wyliczanki dat i nazw, które są legendarnym szkolnym koszmarem. Encyklopedia to opowieść, która płynnie łączy poszczególne wydarzenia (tu muszę wspomnieć bardzo pomocny system odsyłaczy), układając wiedzę w logiczną całość. (...) Z pełnym przekonaniem polecam Encyklopedią historia Wydawnictwa GREG. [z recenzji dra Kazimierza Ciepłucha]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Justyna Piekarczyk-Gałkowska Piotr Czerwiński Katarzyna Kuras Maciej Kopczyński Justyna Piekarczyk Gałczyńska
Redakcja:Agnieszka Nawrot Agnieszka Sabak Justyna Piekarczyk-Gałkowska
Wydawca:Wydawnictwo Greg (2007-2015)
ISBN:978-83-7327-782-3
Autotagi:druk elementy biograficzne encyklopedie historia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje informacyjne publikacje popularnonaukowe szkoły podstawowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo