Bajki filozoficzne

Tytuł oryginalny:
Philo-fables
Autor:
Michel Piquemal
Ilustracje:
Agnieszka Malmon
Tłumacz:
Helena Sobieraj ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Muchomor (2004-2020)
Polityka Spółdzielnia Pracy (2002-2009)
Wydawca kolekcji Cała Polska Czyta Dzieciom Polityka Spółdzielnia Pracy (2002)
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0

Mądrości Wschodu, bajki żydowskie i afrykańskie, przypowieści z Europy, historie antyczne. Wszystkie zgodnie obok siebie. Wszystkie króciutkie. Przeczytanie jednego tekstu zajmuje mniej niż minutę. Minuta refleksji dziennie, czy to dużo? Chyba nie. Zwłaszcza że te proste, czasami zabawne historie poruszają do żywego i stanowią świetny pretekst do spotkania z naszym dzieckiem. Rozmowy o tym, co naprawdę istotne, a co umyka w codziennej gonitwie. Czym jest sprawiedliwość, miłość, mądrość? Czego potrzebujemy, aby być szczęśliwi? Czym jest władza, a czym wolność i jaką cenę za nie płacimy? Ktoś powie, że to pytania zbyt poważne dla dziecka. Wcale nie, jeśli - tak jak tu - abstrakcyjne pojęcia przedstawione są za pomocą sugestywnych obrazów i okraszone przewrotnym komentarzem, często prowokacyjnie podważającym ich sens. Czy ten, kto wymyślił tę bajkę, miał rację? A jeśli tak, to dlaczego? Co w niej jest ważne dla ciebie? - pyta filozof ze swojej pracowni. I zachęca do myślenia. Myśl, bo kiedy myślisz, jesteś. Myśl samodzielnie, a zawsze będziesz sobą. Bądź sobą, bo jeśli z tego zrezygnujesz, to kto będzie tobą zamiast ciebie? Czasem jedno dobrze zadane pytanie może zmienić całe życie, a dobrych pytań w "Bajkach filozoficznych" nie brakuje [wydawca].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Les-Philo-fables Philo-fables pour vivre ensemble Cała Polska Czyta Dzieciom Cz. 21 jak żyć razem?
Autor:Michel Piquemal
Ilustracje:Agnieszka Malmon
Tłumaczenie:Helena Sobieraj Agnieszka Malmon Michał Krasicki Maria Braunstein Maria Braustein
Redakcja:Helena Sobieraj
Wydawcy:Wydawnictwo Muchomor (2004-2020) Polityka Spółdzielnia Pracy (2002-2009) Wydawca kolekcji Cała Polska Czyta Dzieciom Polityka Spółdzielnia Pracy (2002)
Serie wydawnicze:Cała Polska Czyta Dzieciom Cała Polska Czyta Dzieciom (Polityka) Cała Polska czyta dzieciom (kolekcja) Filozofia Muchomor
ISBN:83-89774-08-9 978-83-61174-00-4 978-83-61174-84-4 978-83-65650-45-0 978-83-65650-70-2 978-83-89774-36-1 978-83-89774-52-1 978-83-89774-98-9 97883897743611 978-83-61174 83-61174-84-4 978-83-79774-36-1
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania proza publikacje fachowe zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 53 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo