Mój tato szczęściarz

Autor:
Joanna Papuzińska
Ilustracje:
Maciej Szymanowicz ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Literatura (2013-2024)
Muzeum Powstania Warszawskiego (2013-2024)
Muzeum Powstania Warszawskiego Literatura (2013)
Muzeum Powstania Warszawskiego Łódź Wydaw. Literatura (2013)
Wydane w seriach:
Rodzinnie o Historii
Wojny Dorosłych - Historie Dzieci
Seria - Rodzinnie o Historii
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0 (3 głosy)

Czy lubisz spacery z tatą? Asiunia i jej mały braciszek Tomek też je uwielbiają! Zwłaszcza wtedy, gdy tata pokazuje miejsca i opowiada własne historie z nimi związane. Czasem są radosne, a czasem trochę smutne. Dzieci najbardziej lubią te o Powstaniu Warszawskim, bo tata mówi, że zawsze miał szczęście, chociaż czasem to trochę zabawne. Bo na przykład czy złamana ręka albo miejsce w szpitalu pod stołem to szczęście, czy pech? Jeśli chcesz wiedzieć, dlaczego w Powstaniu Warszawskim wszystko było inne niż dziś, koniecznie zajrzyj do tej książki, a jeśli lubisz spacerować, koniecznie zabierz ją ze sobą na przechadzkę. Książka dla dzieci nie tylko o Powstaniu Warszawskim, ale i o szczęściu w nieszczęściu, o dostrzeganiu tego, co ważne. Łamiąca stereotypy - konfrontująca wyobrażenia dziecka z realiami. Walczący ojciec okazuje się być nie żołnierzem z bronią w ręku, a dzielnym cywilem. Mądra i wzruszająca, szkatułkowa opowieść o losach taty wspominana oczami małej dziewczynki. W prosty i piękny sposób uczy i wzrusza. [Agnieszka Pisula, mama i psycholog]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Joanna Papuzińska
Ilustracje:Maciej Szymanowicz Maciej Szymanowiczr
Wydawcy:Wydawnictwo Literatura (2013-2024) Muzeum Powstania Warszawskiego (2013-2024) Muzeum Powstania Warszawskiego Literatura (2013) Muzeum Powstania Warszawskiego Łódź Wydaw. Literatura (2013)
Serie wydawnicze:Rodzinnie o Historii Wojny Dorosłych - Historie Dzieci Seria - Rodzinnie o Historii
ISBN:978-83-60142-92-9 978-83-7672-245-0 978-83-7672-623-6 978-83-8208-091-9 978-83-8208-283-8 978-83-7672-245-00
Autotagi:druk elementy biograficzne epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza rodzina zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 37 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo