Harry Potter

Tytuł oryginalny:
Harry Potter and the goblet of fire
Autor:
Joanne K. Rowling ...
Wyd. w latach:
1997 - 2018
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.4 (5 głosów)

Harry Potter, sierota i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany był przez ciotkę i wuja, którzy traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą; jedyną pamiątką Harry`ego z przeszłości jest zagadkowa blizna na czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi? Wszystko zmienia się w dniu jedenastych urodzin chłopca, kiedy dowiaduje się o istnieniu świata, o którym nie miał dotąd pojęcia. Nowe wydanie książki o najsłynniejszym czarodzieju świata różni się od poprzednich nie tylko okładką, ale i wnętrzem – po raz pierwszy na początku każdego tomu pojawi się mapka Hogwartu i okolic, początki rozdziałów ozdobione będą specjalnymi gwiazdkami, a na końcu pierwszego tomu na Czytelników czeka coś zupełnie wyjątkowego – akt personalny J.K. Rowling, z którego można dowiedzieć się, jakie jest ulubione zwierzę czy bohater literacki autorki.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Co tu dużo pisać? Fantastyczna powieść dla dzieci i dorosłych. Autorka stworzyła dzieło doskonałe, znajdujące drogę do czytelników w każdym wieku. Można się całkowicie zatracić w tym świecie. Minusem jest wcześniejsze oglądanie filmu...
  • J.K. Rowling to autorka bestsellerowej serii książek o małym czarodzieju. „Harry Potter i Więzień Azkabanu” to trzecia część cyklu. • Harry znów spędza lato u Dursleyów. Odwiedza ich ciotka Marge, która obraża jego zmarłych rodziców. Chłopiec nie wytrzymuje i nadmuchuje ciotkę zaklęciem. Kobieta unosi się w powietrzu. Harry nie czeka na reakcję rodziny – ucieka z domu i cudem udaje mi się złapać magiczny autobus, który dowozi go do Dziurawego Kotła. Tam Minister Magii oznajmia mu, że nie powinien przejmować się wypadkiem. Harry jednak dowiaduje się o tym, że z więzienia uciekł morderca – Syriusz Black, który prawdopodobnie będzie chciał go zamordować. W drodze do szkoły do pociągu dostaje się dziwna postać – dementor. Harry traci przytomność, przez co staje się obiektem kpin. Na zajęciach z wróżbiarstwa nauczycielka przekonuje go, że jest w śmiertelnym nieb­ezpi­ecze­ństw­ie. Jak się okazuje – ma rację. Syriusz Black dostał się do Hogwartu. Chłopca strzeże jednak wierny przyjaciel jego rodziców, Lupin. Uczy go, jak radzić sobie w nieb­ezpi­ecze­ństw­ie, a także pokazuje zaklęcie przeciw dementorom. Chłopiec będzie musiał go użyć w chwili największego zagrożenia, gdy będzie chciał chronić siebie i swojego ojca chrzestnego, którym okaże się zbrodniarz, Syriusz Black. • Trzecia część przygód Harry’ego jest równie ciekawa co poprzednie. W tej jednak pozycji pojawia się nieco więcej mroku, niż w dwóch pierwszych. Magiczne stwory nie są już tak przyjazne, o czym wiele razy na własnej skórze mogą przekonać się uczniowie Hogwartu. • Również bohaterowie dojrzewają. Harry to już nie mały chłopiec – potrafi postawić na swoim, wykazuje się niebywałą odwagą i sam decyduje o tym, co jest dla niego dobre. Nie wahał się uciec od Dursleyów, mimo że nie miał za bardzo dokąd pójść. Hermiona w tej części jest moim zdaniem o wiele ciekawsza, niż w pozostałych. Przestaje zadzierać nosa, ma swoją tajemnicę i wyraża głośno własne zdanie. Poza tym nagina nieco prawo, przez co staje się niegrzeczną dziewczynką. Dla mnie to najciekawsza postać tej części. • Wielkim plusem jest tu język. Zmienił się on od pierwszej części. Jest bogatszy, a zdania są lepiej ułożone. Nie ma tu już wyczuwalnej naiwności, bo i bohaterowie nie są naiwnymi dziećmi. • Mocnym punktem są postacie. Bohaterowie nieco dorośli, częściej pokazują pazura. Jednak nadal wiedzą, co jest w życiu najważniejsze – siła przyjaźni, przywiązanie, lojalność. Walka dobra ze złem jest tu pokazana nieco mniej dramatycznie niż w drugim tomie, ale jest niemniej ciekawa. • Ogólnie książka jest bardzo dobrze napisana. Widać, że pomysł na nią był przemyślany od początku do końca, a każda mała sprawa ma swoją kontynuację w dalszej części powieści. To świetna fantastyka, dostosowana do czytelnika. • Komu mogę polecić? Na pewno wiele osób widziało film. Warto jednak zajrzeć i do książki. To fantastyczna przygoda, od której trudno się oderwać. Wciąga i uzależnia, ostrzegam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Ilustr. Mary Grandpre Harry Potter & the half-blood prince Harry Potter & the order of the Phoenix Harry Potter 1-7
Autorzy:Joanne K. Rowling Andrzej Polkowski (1939-2019) Wiktor Zborowski Joanne Rowling J. R. Rowling
Ilustracje:Andrzej Polkowski (1939-2019) Mary GrandPré Jonny Duddle Jim Kay Tomislav Tomic Jason Cockcroft
Tłumaczenie:Joanne K. Rowling Andrzej Polkowski (1939-2019)
Lektorzy:Wiktor Zborowski Piotr Fronczewski
Redakcja:Andrzej Polkowski (1939-2019) Jacek Kiss
Reżyseria:Chris Columbus David Yates
Kompozytor:John Wiliams
oraz:Joanne K. Rowling Andrzej Polkowski (1939-2019) Joanne Rowling Jean-Francois Menard
Wydawcy:Bloomsbury Publishing (1997-2018) Media Rodzina of Poznań (1999-2012) Galapagos (2007) Arthur A. Levine Books (1998-2007) Scholastic Inc (1998-2002) Warner Bros. Pictures (2001) Zakł. Wydaw. i Nagr. Pol. Zw. Niewid (2001) Gallimard Jeunesse (1999) Bloombsbury Raincoast Books
Serie wydawnicze:Harry Potter et la chambre des secrets Folio Junior HARRY POTTER - Joanne K. Rowling Harry Potter and... Przeł. Andrzej Polkowski
ISBN:0439785960 0439786770 0439791324 9780747569404 9781408855935 0-439-13960-0 0-439-35806-X 0-439-78454-9 0-590-35340-3 0-590-35342-X 0-7475-3848-4 074-75-8110-X 2-07-052455-8 83-7278-000-5 83-7278-007-2 83-7278-014-5 83-7278-016-1 83-7278-021-8 83-7278-022-6 83-7278-096-X 83-7278-126-5 83-7278-167-2 978-0-545-01022-1 978-0-7475-4215-5 978-0-7475-5100-3 978-0-7475-6107-1 978-0-7475-7376-0 978-0-7475-8468-1 978-0-7475-9105-4 978-0-7475-9582-3 978-1-4088-1059-0 978-1-4088-3498-5 978-1-4088-5569-0 978-1-4088-5570-6 978-1-4088-5594-2 978-1-4088-6543-9 978-1-4088-6544-6 978-1-4088-9475-0 978-1-4088-9476-7 978-1-40889-865-9 978-83-7278-011-9 978-83-7278-168-0 978-83-7278-281-6 978-83-7278-515-2 978-83-7278-592-3 978-83-7278-690-6 0-7475-45442-0 978-0-7475-5100-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika fantastyka książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza reprodukcje zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 101 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo