Baśnie

Tytuł oryginalny:
Eventyr og historier
Autor:
Hans Christian Andersen (1805-1875)
Tłumacz:
Cecylia Niewiadomska (1855-1925) ...
Ilustracje:
Jan Marcin Szancer (1902-1973) ...
Wyd. w latach:
1951 - 2016
Autotagi:
druk
epika
książki
Więcej informacji...

Jestem pewna, że każde dziecko wychowało się na baśniach Hansa Christiana Andersena, jednak najczęściej czytano dzieciom te trochę przerobione, uproszczone, łatwiejsze do odbioru utwory. Dużo z tych baśni zostało sfilmowanych przez wytwórnię Walta Disneya, zachęcam jednak do sięgnięcia po te oryginalne wersje baśni, nie uważajcie, że to będzie strata czasu, że jesteście za "starzy" na bajki Andersena - z nich się nie wyrasta.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Syrena Słowik Księżniczka na ziarnku grochu Dzielny ołowiany żolnierzyk Mała syrenka Nowe szaty cesarza Brzydkie kaczątko Dziewczynka z zapałkami Królowa Śniegu Dziecię elfów
Autor:Hans Christian Andersen (1805-1875)
Tłumaczenie:Cecylia Niewiadomska (1855-1925) Agnieszka Kuligowska Stefania Beylin Stanisław Sawicki Aleksandra Michałowska Franciszek Mirandola (1871-1930) Helena Gordziej Katarzyna Prętnicka
Ilustracje:Jan Marcin Szancer (1902-1973) Gustavo Mazali Jacek Skrzydlewski Marek Szal Krystyna Michałowska Dorota Szal Małgorzata Goździewicz Jacek Nalewajek Artur Piątek Barbara Olech Jakub Kuźma Katarzyna Kołodziej Andrzej Krawczak
Opracowanie:Danuta Sadkowska Anna Radko Aleksandra Michałowska Ewa Pawlik
Redakcja:Cecylia Niewiadomska (1855-1925)
Wydawcy:Wydawnictwo Siedmioróg (1994-2016) Oficyna Wydawnicza G P (2013) Wydawnictwo Zielona Sowa (1997-2011) Oficyna Wydawnicza Promocja (2001-2003) Wydawnictwo PWW (2000) Wydaw. KiL (1996) Nasza Księgarnia (1985-1994) Książka i Wiedza (1951-1990) Oficyna Wydawnicza G P Henryk Gościański Karol Prętnicki
Serie wydawnicze:Kanon Lektur Czytaj z Sową! Lektury Szkolne Lektury Szkolne - Promocja Kanon Lektur - Wydawnictwo Siedmioróg literatura dla dzieci
ISBN:83-7254-060-8 83-7254-256-2 83-7389-092-0 83-86685-47-6 83-86685-94-8 83-86740-29-9 978-83-265-0024-4 978-83-7272-282-9 978-83-7272-298-0 978-83-7435-607-7 978-83-7568-250-2 978-83-7791-313-0 978-83-88944-16-1 83-06740-29-9 83-7254-060-0
Autotagi:baśń beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 39 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo