Fanfan Tulipan

Tytuł oryginalny:
Fanfan la tulipe
Aktorzy:
Penélope Cruz
Vincent Pérez
Didier Bourdon ...
Scenariusz:
Luc Besson
Jean Cosmos (1923-2014)
Reżyseria:
Gérard Krawczyk
Kompozytor:
Alexandre Azaria ...
Zdjęcia:
Gérard Simon ...
Wyd. w latach:
2003 - 2005
Wydane w seriach:
Kino Familijne
Kino Familijne - Gazeta Wyborcza
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...

Współcześnie zrealizowana, francuska superprodukcja powstała na kanwie słynnego filmu z 1952 roku, z niezapomnianym Gerardem Philippem w roli głównej. W XVIII wieku, w uroczej krainie zwanej Francją, ludzie żyli szczęśliwie. Kobiety były śmiałe, a mężczyźni oddawali się swojej ulubionej rozrywce - wojnie. Był to jedyny królewski sport dostępny dla zwykłych obywateli. Uciekając przed ślubem, Fanfan, młody awanturnik i wielbiciel kobiecych wdzięków, zaciąga się do armii Ludwika XV. Przekonuje go do tego Adeline, urodziwa córka werbującego rekrutów sierżanta, przepowiadając Fanfanowi sławę oraz rękę królewskiej córki. W drodze do swojej jednostki w Akwitanii, zbieg okoliczności sprawia, że Fanfan ratuje królewska karetę przed atakiem rozbójników. Okazuje się, że powozem podróżują metresa władcy, Madame de Pompadour i jego córka, Henriette'a. Fanfan zaczyna wierzyć, że właśnie spełnia się przepowiednia Adeliny. [filmweb.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Aktorzy:Penélope Cruz Vincent Pérez Didier Bourdon Michel Feller Clarisa Perez-Armendariz Magdalena Mielcarz Anna Majcher Heléne de Fougerolles Philippe Dormoy Jacques Frantz Gérard Laroche Guillaume Gallienne
Scenariusz:Luc Besson Jean Cosmos (1923-2014)
Reżyseria:Gérard Krawczyk
Kompozytorzy:Alexandre Azaria REPLIKANT
Zdjęcia:Gérard Simon Pierre Morel
Produkcja:Luc Besson Michel Feller Europacorp
Instytucja sprawcza:Europacorp
Wydawcy:Kino Świat International (2004-2005) Axel Springer Kontakt (2004) Dolby Digital (2003) Agora SA Axel Springer Polska Gazeta Wyborcza
Serie wydawnicze:Kino Familijne Kino Familijne - Gazeta Wyborcza
ISSN:0860-908x
Autotagi:dokumenty elektroniczne DVD filmy filmy i seriale film i wideo nagrania wideo rejestracje audio i wideo zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo