Wszystko dobrze! czyli O tym, jak kruk dostał swoje imię

Tytuł oryginalny:
Alles wieder gut! Oder wie der kleine Rabe zu seinem Namen kommt
Autor:
Nele Moost
Ilustracje:
Annet Rudolph
Tłumacz:
Ewa Piotrowski
Wydawca:
Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2014-2015)
Wydane w seriach:
Mały kruk
Geschichten vom kleinen Raben Socke
ISBN:
978-83-7915-007-6
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
5.0

Przed małym krukiem nie lada wyzwanie! Sympatyczny urwis postanawia znaleźć najodpowiedniejsze dla siebie imię. Sprawa pozornie wydaje się prosta. Mały kruk ma wiele pomysłów: Oskar, Kraks, Tomek - to jedynie początek listy ciekawych propozycji. Gdyby można było być Pawło-Darko-Tomko-Frankiem, niezdecydowany kruczek na pewno by się nie rozchorował. Sprawdźcie koniecznie, jaką niespodziankę przygotowali dla niego przyjaciele, i poznajcie najlepsze krucze imię!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo