Pedagogika wczesnoszkolna:

dyskursy, problemy, rozwiązania

Redakcja:
Dorota Klus-Stańska
Maria Szczepska-Pustkowska
Wydawcy:
Oficyna Wydawnicza Łośgraf (2011-20011)
Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne (2009-2012)
Wydawnictwo Akademickie (2011)
Wydane w seriach:
Pedagogika Wobec Współczesności
Pedagogika wobec Współczesności (Oficyna Wydawnicza Łośgraf)
ISBN:
978-83-62726-37-0, 978-83-7644-018-7
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

"...książka stanowi kolejną na naszym rynku propozycję zbiorowej, ale jednak odmiennej od dotychczasowych i zróżnicowanej analizy [zagadnień] współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej (...) pojawiają się tu zupełnie nieobecne w dotychczasowych publikacjach pola problemowe, które wyznaczają kierunek koniecznych poszukiwań czy rozstrzygnięć teoretycznych dla tej subdyscypliny pedagogicznej. Każdy z rozdziałów mógłby stanowić odrębna pozycję książkową. (...) [Praca] stanowi oryginalne i nowatorskie podejście do pedagogiki wczesnoszkolnej. (...) z rozprawy skorzystają tysiące osób studiujących w naszym kraju pedagogikę wczesnoszkolną czy kształcenie zintegrowane lub nauczanie początkowe na studiach kierunkowych i/lub podyplomowych, bo ta specjalność edukacji w szkolnictwie wyższym przyjmuje tak odmienne nazwy, kryjąc w sobie jednak wspólne źródło wiedzy, jaką jest właśnie pedagogika wczesnoszkolna i obszar jej praktyki edukacyjnej (kształcenie zintegrowane) w polskim systemie oświatowym. Jest to kolejny, ważny krok w kierunku autorskich, monograficznych rozpraw syntetycznych, jakie powinny powstawać w pedagogice."(Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Redakcja:Dorota Klus-Stańska Maria Szczepska-Pustkowska
Autorzy:Małgorzata Lewartowska-Zychowicz Maria Mendel Aleksandra Cieślak Marzenna Nowicka Lucyna Kopciewicz Małgorzata Cackowska Danuta Waloszek Małgorzata Karwowska-Struczyk Jolanta Zwiernik Małgorzata Żytko Jolanta Kruk Ewa Zalewska Grażyna Szyling Dorota Bronk Jolanta Dyrda
Wydawcy:Oficyna Wydawnicza Łośgraf (2011-20011) Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne (2009-2012) Wydawnictwo Akademickie (2011)
Serie wydawnicze:Pedagogika Wobec Współczesności Pedagogika wobec Współczesności (Oficyna Wydawnicza Łośgraf)
ISBN:978-83-62726-37-0 978-83-7644-018-7
Autotagi:druk książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki poezja publikacje dydaktyczne publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe wychowanie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo