Moje życie z Mozartem

Tytuł oryginalny:
Ma vie avec Mozart
Autor:
Eric-Emmanuel Schmitt ...
Tłumacz:
Jan Maria Kłoczowski ...
Wydawcy:
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2008-2013)
Wydaw. Puremusic (2008)
Naxos Rights International (2006)
Wydaw. Znak
Wydane w seriach:
Znak Litera Nova
ISBN:
978-83-240-0985-5, 978-83-240-2335-6
978832400985, 978-83-2335-6
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
3.0

To być może najbardziej osobista z książek Schmitta Listy, które Eric-Emmanuel Schmitt pisze do Mozarta, to właściwie quasi-autobiografia pisarza - zapis jego młodzieńczych fascynacji oraz intelektualnych i artystycznych wyborów. To opowieść o muzyce, miłości, rozczarowaniach, ale też chwilach olśnień, radości i sukcesach. Być może najbardziej osobista z książek Schmitta, który odsłania w niej nieco ze swojej prywatności i dzieli się z czytelnikami swoją ulubioną muzyką. Do książki dołączona jest płyta z wybranymi przez autora fragmentami utworów Mozarta, fragmentami, które odegrały ważną rolę w życiu Schmitta.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dziwie się wystawionym ,słabym recenzjom tej pełnej magii i poezji książce .Polecam.
  • Nie jest to pierwsza książka tego autora, którą przeczytałam, ale jest to pierwsza książka która mnie rozczarowała. Oczekiwałam czegoś więcej.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
gosia93
lubieksiazki
Opis
Inne tytuły:Czarodziejski flet, Akt I, fragment kwintetu Msza c-moll Et incarnatus est Wesele Figara, Akt IV, aria Barbariny Eine kleine Nachtmusik, Rondo Allegro Wesele Figara, Akt III, aria Hrabiny Czarodziejski flet, Akt I, Fragment finału Czarodziejski flet, Akt I, duet Paminy i Papagena Wesele Figara, Akt I, aria Cherubina Czarodziejski flet, Akt II, scena 28 Czarodziejski flet, Akt I, Fragment kwintetu Tamina, Papagena i trzech dam Koncert fortepianowy nr 21 C-dur, Andante Ave, verum corpus, motet Cosi fan tutte, Akt I, Trio Fiordiligi, Dorabelli i Don Alfonsa Koncert skrzypcowy nr 3, Adagio Koncert klarnetowy, Adagio Kwartet smyczkowy nr. 15, Allegro
Autorzy:Eric-Emmanuel Schmitt Jan Maria Kłoczowski Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Tłumaczenie:Jan Maria Kłoczowski Kłoczowski Jam Maria
Kompozytor:Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Wydawcy:Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2008-2013) Wydaw. Puremusic (2008) Naxos Rights International (2006) Wydaw. Znak
Serie wydawnicze:Znak Litera Nova
ISBN:978-83-240-0985-5 978-83-240-2335-6 978832400985 978-83-2335-6
Autotagi:audiobooki CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 19 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo