Mężczyzna, który tańczył tango

Tytuł oryginalny:
Tango de la guardia vieja
Autor:
Arturo Pérez-Reverte
Tłumacz:
Joanna Karasek
Wydawca:
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2013-2018)
ISBN:
978-83-240-2773-6, 978-83-240-5533-3
9788424027736
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0

Tango to tylko początek gry... Max jest tancerzem, bawidamkiem i oszustem. Mecha - żoną sławnego i bogatego kompozytora. Po raz pierwszy spotkają się na statku do Buenos Aires. Ukradkowe spojrzenia i namiętne tango rodzą między nimi pożądanie, którego nie sposób opanować. Nigdy więcej nie powinni się spotkać, ale przed niebezpieczną miłością nie tak łatwo uciec. Nieoczekiwane spotkania na Lazurowym Wybrzeżu i w Neapolu to kolejne odsłony namiętnego i perwersyjnego związku, prestiżowego meczu szachowego i szpiegowskiej afery. Mężczyzna, który tańczył tango to najbardziej zmysłowa i szelmowska powieść w twórczości Artura Péreza-Revertego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo