Sztuka i czas

Inne tytuły:
od prehistorii do rokoka
od klasycyzmu do współczesności
Autor:
Barbara Osińska ...
Wydawca:
Wydaw-wa Szkolne i Pedagogiczne (1976-2021)
Wydane w seriach:
Podręcznik dla Liceum Sztuk Plastycznych
podręcznik dla Liceum Sztuk Plastycznych - Barbara Osińska
Autotagi:
druk
historia
ikonografia
książki
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...

Książka jest bardzo szczegółowym, uporządkowanym chronologicznie kursem historii sztuki, a klarowny podział na poszczególne epoki sprzyja usystematyzowaniu wiedzy. Obok wiadomości z historii sztuki zamieszczono informacje z innych dziedzin humanistyki: historii, filozofii, estetyki, a także nakreślono szereg czynników społecznych, geograficznych, gospodarczych itp., co umożliwia lepsze poznanie każdej epoki. Duży nacisk położono na sprawy warsztatu artystycznego, czyli materiały i techniki, kompozycja, konstrukcja, dekoracja. Ich poznanie ułatwia zrozumienie zagadnień formy artystycznej. Podręcznik opatrzono bogatym materiałem ilustracyjnym - 260 kolorowych reprodukcji i fotografii. Umożliwiają one poznanie i analizowanie dzieł z poszczególnych epok. Po każdym rozdziale umieszczono duży wybór ćwiczeń i zagadnień podsumowujących, a także propozycje lektur - do utrwalenia wiadomości i ich samodzielnego pogłębienia. Publikację adresujemy do wszystkich miłośników sztuk pięknych, w tym zwłaszcza do uczniów liceów ogólnokształcących, liceów plastycznych i różnego typu szkół artystycznych (lub szkół o profilu artystycznym). https://sklep.wsip.pl/produkty/sztuka-i-czas-od-klasycyzmu-do-wspolczesnosci-ksiazka-w-miekkiej-oprawie-2257/
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:od prehistorii do rokoka od klasycyzmu do współczesności od prehistorii do średniowiecza XX wiek Sztuka i czas.Cz. 4 Sztuka i czas. Cz. 2 Sztuka i czas. Cz. 3 Sztuka i czas. Cz.1
Autorzy:Barbara Osińska Stanisław Krzysztof Stopczyk
Ilustracje:Jacek Babicki Tytus Brzozowski
Opracowanie:Iwona Ramotowska
Wydawca:Wydaw-wa Szkolne i Pedagogiczne (1976-2021)
Serie wydawnicze:Podręcznik dla Liceum Sztuk Plastycznych podręcznik dla Liceum Sztuk Plastycznych - Barbara Osińska
ISBN:83-02-01061-8 83-02-01139-8 83-02-01141-X 83-02-02026-5 83-02-09407-2 83-02-09441-2 978-83-02-09085-1 978-83-02-09300-5 978-83-02-10087-1 978-83-02-10089-5 978-83-02-10090-1 83-02-09385-9
Autotagi:druk historia ikonografia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne rysunki szkoły średnie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 70 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo