Tupcio Chrupcio:

nie dam sobie dokuczać

Autorzy:
Anna Casalis
Eliza Piotrowska ...
Ilustracje:
Marco Campanella
Tłumacz:
Eliza Piotrowska
Wydawcy:
Grupa Wydawnicza Foskal (2015-2016)
Wilga - Grupa Wydawnicza Foksal (2012-2016)
Wydane w seriach:
Wychowanie przez Czytanie
Tupcio Chrupcio (Marco Campanella)
Wychowanie przez Czytanie - Wilga
ISBN:
978-83-259-0437-1, 978-83-280-3982-7
978-83-7881-796-3
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Anna Casalis Eliza Piotrowska Marco Campanella
Ilustracje:Marco Campanella
Tłumacz:Eliza Piotrowska
Adaptacja:Eliza Piotrowska
Wydawcy:Grupa Wydawnicza Foskal (2015-2016) Wilga - Grupa Wydawnicza Foksal (2012-2016)
Serie wydawnicze:Wychowanie przez Czytanie Tupcio Chrupcio (Marco Campanella) Wychowanie przez Czytanie - Wilga
ISBN:978-83-259-0437-1 978-83-280-3982-7 978-83-7881-796-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo