Szachownica flamandzka

Tytuł oryginalny:
Tabla de Flandes
Autor:
Arturo P'erez-Reverte ...
Tłumacz:
Filip Łobodziński ...
Wyd. w latach:
102 - 2024
Wydane w seriach:
Galeria
Arcydzieła Literatury Współczesnej
Galeria (Muza)
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Mistrzowska powieść Artura Péreza-Revertego. XV-wieczny obraz flamandzkiego mistrza ma zostać wystawiony na aukcję, gdy Julia, młoda konserwatorka dzieł sztuki, odkrywa w jego rogu osobliwy napis: kto zabił rycerza? Na obrazie książę Flandrii i jego rycerz rozgrywają partię szachów, w tle zaś przy oknie stoi dama. Julia pragnie za wszelką cenę rozwiązać zagadkę morderstwa z 1469 roku, ale gdy zaczyna szukać wskazówek, w krótkim czasie kilkoro jej znajomych ze świata sztuki pada ofiarą brutalnych zabójstw. Co łączy partię szachów na obrazie, śmierć Rogera d’Arras, mroczną stronę świata sztuki i te morderstwa? W "Szachownicy flamandzkiej" Pérez-Reverte wspina się na swoje wyżyny, łącząc to, co najlepsze w powieściach detektywistycznych z napięciem typowym dla najwybitniejszych thrillerów [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Arturo P'erez-Reverte Filip Łobodziński
Tłumaczenie:Filip Łobodziński Filip Łoboziński
Lektor:Henryk Pijanowski
Redakcja:Henryk Pijanowski
oraz:Filip Łobodziński
Wydawcy:ArtRage (2024) Legimi (2012-2017) Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (2001-2017) Muza SA (2000-2017) Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza S. A (2003) De Agostini Polska (2002) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (2002) Altaya (2002) Wydawnictwo Literackie (2001) Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA (102)
Serie wydawnicze:Galeria Arcydzieła Literatury Współczesnej Galeria (Muza)
ISBN:83-7200-245-2 83-7200-342-4 83-7200-789-6 83-7316-150-3 83-7316-174-0 83-7319-208-5 83-7319-355-3 9-788373-190450 978-83-287-0547-0 978-83-67515-91-7 978-83-7319-562-2 978-83-7319-948-4 978-83-7495-640-6 978-83-7758-228-2 978-83-7758-368-5 83-73-045-7 978-0007495-640-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 57 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo