Śpiąca królewna:

bajka muzyczna

Kompozytor:
Mieczysław Janicz (1921-1981)
Autorzy:
Janina Gillowa (1898-1969)
Wilhelm Grimm (1786-1859)
Jacob Grimm (1785-1863)
Reżyseria:
Wiesław Opałek (1920-1980)
Instytucje sprawcze:
Zespół Instrumentalny pod dyrekcją Mieczysława Janicza
Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Nagrania Muza
Reżyseria nagrania:
Urbański Janusz (1912-1986)
Wydawcy:
Omedia (2007)
Polskie Nagrania (2003)
Muza
Polskie Nagrania Muza
Wydane w seriach:
Bajki-Grajki
Autotagi:
audiobooki
nagrania muzyczne
płyty gramofonowe
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo ciepła i urocza muzyczna wersja bajki o Śpiącej Królewnie. W nagraniu umiejętnie podkreślono wiele razy nieco marzycielski i senny charakter opowieści, a z całości wybija się na pierwszy plan wykonanie piosenki 'Gdzie jesteś piękna Królewno' przez Wiesława Michnikowskiego w roli Księcia.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:bajka muzyczna
Kompozytor:Mieczysław Janicz (1921-1981)
Autorzy:Janina Gillowa (1898-1969) Wilhelm Grimm (1786-1859) Jacob Grimm (1785-1863)
Wykonanie:Zespół Instrumentalny pod dyrekcją Mieczysława Janicza Jan Matyjaszkiewicz (1929-2015) Barbara Krafftówna (1928-2022) Wiesław Michnikowski (1922-2017) Teresa Lipowska Mieczysław Czechowicz (1930-1991) Henryk Borowski (1910-1991) Krystyna Kamieńska-Rene (1925-2018) Halina Głuszkówna (1923-2012) Jadwiga Wejcman (1935-1997) Halina Michalska (1914-2012) Danuta Mancewicz (1922-2008) Stanisław Bieliński (1920-1995)
Reżyseria:Wiesław Opałek (1920-1980)
Instytucje sprawcze:Zespół Instrumentalny pod dyrekcją Mieczysława Janicza Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Nagrania Muza
Reżyseria nagrania:Urbański Janusz (1912-1986)
Wydawcy:Omedia (2007) Polskie Nagrania (2003) Muza Polskie Nagrania Muza
Serie wydawnicze:Bajki-Grajki
Autotagi:audiobooki CD literatura muzyka nagrania nagrania muzyczne płyty gramofonowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo