Rozmowa w "Katedrze"

Tytuł oryginalny:
Conversación en la Catedral
Autor:
Mario Vargas Llosa (1936-2025) ...
Tłumacz:
Zofia Wasitowa (1932-2009) ...
Wyd. w latach:
1973 - 2022
Wydane w seriach:
Współczesna Proza Światowa
Proza Współczesna
Kanon na Koniec Wieku
Arcydzieła Literatury Współczesnej
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0

Rozmowa w "Katedrze" to niezwykła historia ludzi żyjących w Peru, w latach 50., w czasie dyktatury wojskowej, której przywódcą był generał Manuel Apolinario Odría.Akcja książki rozgrywa się na kilku płaszczyznach ujawniających kulisy i mechanizmy władzy dyktatora jak i jej wpływ na życie zwykłych ludzi. W popularnym barze o znaczącej nazwie "Katedra" spotykają się Santiago Zavala, który wyrwał się spod władzy lojalnego wobec rządu ojca, Ambrosio - człowiek ze społecznych nizin, znajomy Cayo Bemudeza - bliskiego współpracownika prezydenta. Rozmowa..., jest uznawana za najważniejsze dzieło Vargasa Llosy. Sam Autor mówi o niej w ten sposób: "Żadna inna powieść nie przysporzyła mi tak wiele trudu. Dlatego gdybym musiał kiedyś uratować coś z pożaru, wyniósłbym właśnie tę książkę". Opis ze strony: www.merlin.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Rozmowa w "Katedrze" 1 Rozmowa w "Katedrze" T. 2
Autorzy:Mario Vargas Llosa (1936-2025) Zofia Wasitowa (1932-2009)
Tłumaczenie:Zofia Wasitowa (1932-2009) Marzena Chrobak
Lektor:Jacek Kiss (1943-2022)
Wydawcy:Wydawnictwo Znak - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2008-2022) Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix (2001-2020) Wydaw. Znak (2008) Altaya (2002) De Agostini (2002) Porozumienie Wydawców (2001) Państwowy Instytut Wydawniczy (1973-1991) Warszawa (1973)
Serie wydawnicze:Współczesna Proza Światowa Proza Współczesna Kanon na Koniec Wieku Arcydzieła Literatury Współczesnej
ISBN:6991332119 8373190074 83-06-00201-6 83-06-02193-2 83-7316-164-3 978-83-240-0871-1 978-83-240-1007-3 978-83-240-4563-1 978-83-240-6551-6 83-7219-007-4
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD czytak dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza reprodukcje rodzina zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 85 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo