Fechtmistrz

Tytuł oryginalny:
Maestro de esgrima
Autorzy:
Arturo Pérez-Reverte
Filip Łobodziński ...
Tłumacz:
Filip Łobodziński
Wydawcy:
Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (2000-2009)
Muza SA-Warszawskie Wydawnictwo Literackie (2000)
Wydane w seriach:
Galeria
Galeria - Warszawskie Wydawnictwo Literackie "Muza"
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
5.0

Jaime Astarloa, najlepszy fechmistrz w Madrycie, jest chodzącym zabytkiem - ostatnim świadkiem czasów, kiedy liczyły się niezłomne zasady godności i bezwzględne posłuszeństwo niepisanemu kodeksowi honorowemu. W jego życie nagle wdzierają się piękna kobieta, polityka i zbrodnia - wszystko, czego starał się dotąd unikać. Świat, który z takim trudem zbudował, może legnąć w gruzach. Chcąc go ocalić, fechmistrz musi przyjąć na siebie rolę detektywa i mściciela.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Arturo Pérez-Reverte Filip Łobodziński Rajmund Kalicki Julia Dickstein-Wieleżyńska (1887-1943)
Tłumacz:Filip Łobodziński
Redakcja:Filip Łobodziński
Wydawcy:Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (2000-2009) Muza SA-Warszawskie Wydawnictwo Literackie (2000)
Serie wydawnicze:Galeria Galeria - Warszawskie Wydawnictwo Literackie "Muza"
ISBN:83-7200-340-8 83-7200-715-2 83-7319-135-6 83-7319-396-0 83-7319-507-6 83-7319-943-8
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza reprodukcje
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo